torsdag 4. desember 2008

Førjulstid

Det er ikke til å unngå og legge merke til at julen nærmer seg om dagen, og det er i og for seg greit nok. Bare jeg slipper å få være med på stresset! Jeg er ikke av typen som får julestemning av å fly på kjøpesentre og shoppe gaver, spise julemarsipan i september (!) eller pynte til jul tidlig i desember.
I fare for å virke sur og grinete så må jeg bare si at jeg ikke har noe imot de som liker dette. Sannheten er vel bare den at jeg ikke får julestemning før snøen ligger der og jeg kjenner lukten av julemidda`n som snart er klar og hele familien er samla med hvert sitt gløgg-glass i handa. Først da kjenner jeg julen komme! Jeg elsker julen jeg, når det ER jul!
Jaaadah, jeg kan være litt sentimental jeg også serru! ;) Derfor er det så fint at jeg skal hjem til Østlandet i jula. Sannsynligheten for at det er snø der, er vel kanskje en smule større enn her i Nedre Sirdal hvor jeg holder hus!
Gleder meg til jula jeg også skjønner dere! Gleder meg til ribbe, øl og akevitt! Gleder meg til å stå opp 1 juledag og tre inn inn i grilldressen og se på noen gamle julefilmer som garantert går på tv`n (les søstern), spise en sinnsvakt lang julebrunsj! Dette vil si, for dere som ikke vet det, frokost, lunsj og middag i ett! Besøke familie og få besøk av familie er noe av det beste. Ser jo mange av de kun denne ene gangen i året! Da får det så være at jeg må fortelle omtrent det samme som jeg fortalte de ifjor, bortsett fra at Sander har blitt 1 år eldre og at jeg har fått meg kjæreste. =)

Merry jul, når den omsider dukker opp!

1 kommentar:

Heien sa...

Kjäreste??? Hvem er den heldige? Gratulerer - så göy:)
Jul er den beste höytiden, ikke til å stikke under en stol. Nå er da altså jeg litt motsatt av deg tror jeg, selv om jeg er enig i en ting: Jeg vil slippe unna stresset! Men ellers er det jo noe osm heter advent som er en del av julen - og jeg lever for advent! Nå f.eks; stått opp tiiiidlig på fridagen, slik at man kan tenne levende lilla lys mens det enda er mörkt og stille i huset og nyte morgenstunden. Og litt engler bör der finnes i stuen når det er advent syns jeg...;)