torsdag 27. november 2008

Hva skjer med verden???

Kommer hjem fra jobb og setter på tv`n, ja det er det første jeg gjør når jeg kommer hjem.. Blir oppgitt over denne evigvarende finanskrisa. Vi har det visst helt forferdelig her i landet. Vi har ikke lenger råd til å kjøpe de bilene, båtene, hyttene, flatskjermene eller pc`ene vi har lyst på, eller som vi "trenger". Huff, stakkars oss! Vi har det fælt!

NEI, vi har det ikke fælt! Vi har det jævlig bra faktisk! Det overrasker meg stort at det er så mange som ikke klarer å se dette. Vi bor i et av verdens rikeste land. De aller fleste av oss har alt vi trenger og vel så det. Vi har et av verdens beste velferdssystem. Vi bor i et demokratisk land hvor flertallet bestemmer. Vi sulter ikke i hjæl! Vi har tak over hodet og ikke noe krig. Ikke noe viktig krig i hvertfall.

Kontrastene blir så enorme når TV2 bryter inn i programmet med ekstra nyhetssending og viser bilder fra India. Terror! Æsj, faen ass, hva skjer? De går til angrep på uskyldige turister. Tankene flyr til verden her hjemme igjen... Og vi sier vi har store problemer??? Eh, kanskje vi skal tenke oss om to ganger? Ja, alle problemer kan virke like reele og viktige, men når alt kommer til alt så er de ikke det. Get real!!!!! Få opp øya for faen!

Vel, det jeg vel egentlig prøver å si, er at vi kanskje bør stoppe opp av og til å se oss selv i speilet, og spørre om hvor jævlig forferdelig vi egentlig har det..? Finanskrisa my ass! Ja, det er mange som vil miste jobbene sine og ja det er mange som vil få et kjipt brev med permiteringsvarsel, men det får så være. Det er nok av jobber der ute. Det er min påstand, at alle sunne friske mennesker lett kan få seg en jobb. De som ikke får det, er for kresne.

Vel, dette blei vel egentlig bare rot, men sånn ere... Måtte bare få det ut. =)

Men sånn ellers så har jeg til salt i såret!

Ingen kommentarer: